x تبلیغات
زندگی ساده

متخصص ارتودنسی در سعادت آباد

 ارتودنتیست چه آموزشی را می گذراند؟ متخصص ارتودنسی در سعادت آباد کسی است که با مشکلات مربوط به سلامت دهان و دندان سروکار دارد. ارتودنسی ممکن است شبیه دندانپزشکی به نظر برسد ، اما در واقع ، این یک رشته جامع تر است که نیاز به آموزش و تخصص اضافی دارد. ما ، ارتودنتیست ها عمدتا بر راه هایی برای برطرف کردن وضعیت نامناسب دندان ها ، بر اثر نیش ، شلوغی دندان ها و مشکلات فک تمرکز می کنیم. به زبان ساده ، همه متخصصان ارتودنسی دندانپزشک هستند اما همه دندان پزشکان ارتودنتیست نیستند.

 
آموزش ارتودنتیست
متخصصان ارتودنسی مانند دندانپزشکان باید 4 سال آموزش دندانپزشکی ببینند. با این حال ، برخلاف دندانپزشکان پس از اتمام مدرک و فارغ التحصیلی ، نمی توانند تمرین را شروع کنند. ارتودنسی یک آموزش تخصصی است که تنها پس از اتمام دوره آموزشی دندانپزشکی می تواند انجام شود. بنابراین ، اگر دانشجویانی هستید که قصد دارند ارتودنسی را به عنوان شغل خود دنبال کنند ، به هیچ وجه آن را ساده نگیرید. آنها برای واجد شرایط بودن به عنوان متخصص ارتودنسی به 3 سال آموزش اضافی و آموزش پیشرفته نیاز دارند. این آموزش و تخصص اضافی شامل صاف کردن دندان های کج و تراز صحیح فک است.
اگر کسی می خواهد متخصص ارتودنسی شود ، باید عمیق عمل کند و خود را از پیچیدگی های سلامت دندان مطلع کند. کل تجربه دانشکده دندانپزشکی ، که شامل دوره هایی مانند شیمی بیوشیمی ، آناتومی دندان و آسیب شناسی دندان است ، به دانش آموزان بسیار کمک می کند. شرکت در سمینارها و کارگاه های آموزشی در طول زندگی در دانشکده دندانپزشکی نیز ضروری است زیرا دانش دانش آموزان را افزایش داده و در آنها حس کنجکاوی ایجاد می کند. همچنین به دانش آموزان اخلاق کار پزشکی و نحوه برخورد با بیماران آموزش داده می شود و به آنها در یادگیری مهارت های عملی کمک می کند.
 
مدرسه ارتودنسی
ورود به مدرسه ارتودنسی دشوار است زیرا شرایط پذیرش بسیار زیاد است و باعث رقابت بیشتر می شود. آموزش ارتودنسی با مطالعه عمیق ناهماهنگی دندان ها و فک ها آغاز می شود. این دوره شامل دوره های آناتومی سر و گردن نیز می شود. ویژگی اصلی آموزش ارتودنسی ، فراگیری تمرینات بالینی و آموزش است. علاوه بر این ، آموزش ارتودنسی نیز به دانش آموزان راه هایی برای شروع و اداره مشاغل خود می آموزد. البته آنها برای این کار از متخصصان کسب و کار کمک می خواهند.
فناوری ارتودنسی
به روز بودن با آخرین پیشرفت های تکنولوژیکی نیز بسیار مهم است. این کار کارآیی درمان را افزایش می دهد و مشاغل بیشتری در اختیار کسانی قرار می گیرد که خود را از تغییرات و چشمک های فناوری در صورت عدم تمایل به راه اندازی کسب و کار خود آگاه می کنند. به عنوان مثال نگهدارنده های نامرئی پیشرفت چشمگیری در مراقبت های ارتودنسی هستند.
 
ارتودنتیست ها باید از فک آگاهی داشته باشند
در حالی که برخی از موارد فک ناهموار نسبتاً آسان است زیرا فقط به فیزیوتراپی نیاز دارد. بقیه نیاز به جراحی اصلاحی دارند. سیم کشی فک یکی از نمونه های چنین جراحی است. فک را قرار می دهد و در صورت شکستگی پشتیبانی می کند. از طرف دیگر ، بریس ها و نگهدارنده ها عمدتا برای اصلاح دندان های نامناسب استفاده می شوند. این فرایند تا 8 ماه طول می کشد تا نتایج مشخص شود. در موارد شدید ممکن است بیشتر طول بکشد.
 
خط پایین
ارتودنتیست ها مسئول تعمیر دندان های بیمار خود هستند. آنها با آموزش ارتودنسی خود می توانند با لبخند دندانی که آرزو می کردند به مردم اعتماد به نفس خود را باز یابند. در حالی که ارتودنسی ممکن است سخت به نظر برسد ، این حرفه بسیار سودمند است و به عنوان یکی از پنج شغل برتر در آمریکا رتبه بندی می شود.
مسائل ارتودنسی می تواند تأثیرات گسترده ای بر سلامت دهان و دندان شما داشته باشد. به همین دلیل مهم است که مسائل ارتودنسی را زودتر از موعد قبل از ایجاد عوارض بررسی کنیم. با این حال ، به نظر نمی رسد بسیاری از مردم فکر می کنند مشکلات جدی دارند و ممکن است فکر نکنند که نیاز به درمان دارند. اما مسائل می توانند با گذشت زمان تشدید شوند و بعداً سخت تر شوند. در اینجا برخی از نشانه هایی که ممکن است نیاز به انجام درمان ارتودنسی داشته باشند آورده شده است.
 
شلوغی
best-tooth-crowding-orthodontist-nyc-01 شلوغی یکی از رایج ترین مسائلی است که متخصصان ارتودنسی باید با آن روبرو شوند. شلوغی زمانی اتفاق می افتد که فضای کافی برای مناسب قرار گرفتن دندان های شما وجود ندارد. بریس ها و سایر اشکال درمان ارتودنسی معمولاً برای اصلاح این مشکلات در کودکان و نوجوانان کوچکتر استفاده می شود ، اما بزرگسالانی که زودتر تحت درمان قرار گرفته اند ممکن است بعداً در زندگی خود علائم ازدحام را نشان دهند.
یک نکته در مورد شلوغی این است که هر چه جلوتر می رود بدتر و بدتر می شود و در صورت عدم مراقبت می تواند منجر به عوارض دیگری شود. این می تواند منجر به نزدیک شدن بیش از حد دندان ها به یکدیگر برای تمیز کردن و نخ دندان کشیدن شود ، که می تواند منجر به مسائل مختلف دیگری شود.

طریقه روشن کردن انواع آبگرمکن (دیواری، ایستاده و برقی)

امروزه داشتن آبگرمکنی که به سرعت روشن شده و خیال ما را از داشتن آب گرم در منزل راحت کند جزو ملزومات می‌باشد اما انواع مختلف آبگرمکن وجود دارند که برای استفاده و انتخاب بهینه آن ها باید آن ها را خوب بشناسیم. آبگرمکن هادر انواع گازی و برقی و دستی و اتوماتیک در بازار وجود دارند که روشن کردن آن ها نیز با یک دیگر متفاوت است. در این مقاله قصد داریم به طور کامل نحوه روشن كردن آبگرمكن ديواری بوتان و روشن کردن آبگرمکن برقی در مدل های مختلف پلار و ایران شرق و بوتان و غیره را آموزش دهیم.

 

در این جا طریقه روشن کردن آبگرمکن را به شما آموزش می دهیم:

·         طریقه روشن کردن آبگرمکن برقی

·         طریقه روشن کردن آبگرمکن دیواری بدون شمعک

·         طریقه روشن کردن آبگرمکن دیواری شمعک دار

·         طریقه روشن کردن آبگرمکن ایستاده (مخزنی)

 

روشن کردن آبگرمکن برقی

در آبگرمکن های برقی شعله ای دیده نمی‌شود و از زمان روشن شدن آبگرمکن معمولا یک ساعت طول می‌کشد تا آب به دمای مورد نظر برسد.

روی بدنه دستگاه درجه تنظیم دمای آب وجود دارد که دارای یک چراغ است.

وقتی چراغ روشن است یعنی آبگرمکن روشن است و شما می‌توانید با کمک پیچی که روی بدنه قرار دارد دمای مورد نظر خود را برای آب انتخاب نمایید.

 

نحوه روشن کردن آبگرمکن‌ به صورت دستی (برای آبگرمکن های شمعک دار)

برای روشن کردن آبگرمکن های دستی کمی وقت و دقت بیش تری نسبت به سایر آبگرمکن ها لازم دارد.

 

زیرا شمعک آن ها باید به صورت دستی روشن شود و از آن جا که شمعک با فاصله زیادی از ما قرار دارد و رسیدن کبریت به آن کاری دشوار می‌باشد.

·         ابتدا باید یک فندک دسته بلند داشته باشیم تا کار روشن کردن آن راحت تر انجام شود.

·         دقت داشته باشید اگر از فندک های کوچک برای این کار استفاده کنید امکان دارد که دست شما آسیب ببیند پس حتما فندک بلندی را انتخاب کنید.

·         برای این کار ابتدا باید درب شمعک را باز کنید و شمعک را مشاهده نمایید.

·         دقت داشته باشید که درب شمعک در پایین آبگرمکن قرار دارد و با باز کردن آن میتوانید شمعک آبگرمکن را مشاهده کنید.

·         حالا دکمه مربوط به شمعک را فشار دهید و آن ها را کمی به پایین بچرخانید ولی آن را رها نکنید.

·         برای راحتی این کار میتوانید با یک دستتان دکمه را فشار داده و بچرخانید و با دست دیگر فندک را به شمعک نزدیک کنید.

·         سپس فندک را به سمت شمعک برده و آن را روشن کنید.

·         به این صورت آبگرمکن روشن می‌شود و شما بعد از تعیین درجه آب به راحتی می‌توانید از آن استفاده نمایید.

مشخص است که روشن کردن آبگرمکن اتوماتیک به مراتب راحت تر از آبگرمکن های دستی است.

دقت داشته باشید که طريقه روشن كردن آبگرمكن ديواري بوتان، از جمله مدل های:

روشن كردن آبگرمكن ديواري بوتان b3215i ،

روشن كردن آبگرمكن ديواري بوتان b3318 ،

روشن كردن آبگرمكن ديواري b3115

و روشن كردن آبگرمكن ديواري بوتان b3112

به یک صورت است و شما میتوایند از دکمه on/off آن ها را روشن و یا خاموش کنید.

 

روشن کردن آبگرمکن آیونایز (اتوماتیک یا بدون شمعک)

·         برای روشن کردن آن ها بهتر است که ابتدا برق دستگاه را قطع کنید.

·         شیر ورودی را بسته  و شیر تخلیه را باز کنید تا آب قبلی مخزن به طور کامل از آن خارج شود.

·         حالا شیر خروجی را ببندید و شیر سرد را باز کنید تا مخزن از آب تازه پر شود.

·         حالا شیر آب را باز کنید تا اگر هوایی داخل مخزن مانده است از آن خارج شود.

·         حالا شیر آب را ببندید و شیر گاز را باز کنید تا داخل آبگرمکن شود.

·         برق را مجددا وصل کنید و دکمه روشن کردن آبگرمکن را به مدت سی ثانیه فشار دهید.

·         این جا صدای گاز شنیده می‌شود و از محفظه آبگرمکن در صورت روشن شدن آن شعله آن را خواهید دید.

·         بعد از این کار دمای مورد نظر خود را تنظیم کنید و از آب گرم استفاده کنید.

 

طریقه روشن کردن آبگرمکن مخزنی

برای روشن کردن آبگرمکن مخزنی ما دو شاخص روی کاربراتور(شیر کنترل ) رو به روی دو ولوم ( پنچ شماره و سه حالته ) داریم.

ابتدا ولوم سه حالته در شاخص خودش روی حالت جرقه می گذاریم و به سمت پایین فشار می دهیم تا گاز از شمعک خازج گردد و با یک فندک شمعک را روشن می کنیم و به مدت 20 ثانیه ولوم سه حالته را پایین نگه می داریم تا ترموکوپل ولتاژ لازم را برای بوبین محیا کند .

بعد از اینکه مطمئن شدیم شعله پایدار می ماند دستمان را از روی ولوم یه حالته رها می کنیم.

مجددا ولوم سه حالته را به سمت پایین فشار می دهیم و بر روی علامت شعله تنظیم می کنیم .

برای روشن کردن مشعل ولوم 5 حالته را روی ععداد در شاخص خودش تنظیم می کنیم.

و در نهایت آبگرمکن شروع به فعالیت می کند و لازم به ذکر است که اگر شما ولوم پنچ شماره را در شماره متوسط خودش تنظیم کنید باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و باعث افزایش راندمان و طول عمر دستگاه می گردد. نکته ی مهمی که هست اگر شما مشاهده کردید شعله آبگرمکن کم یا زیاد است کاربراتور (شیر کنترل گاز ) دستگاه شما باید کالیبره شود. 

 

 

چرا پکیج خاموش میشود؟

 

تعمیر پکیج و سرویس پکیج باعث کاهش هزینه و صرفه جویی در راه اندازی سیستم می‌شود. همانطور که می‌دانید با سرد شدن هوا، استفاده از پکیج دیواری افزایش می‌یابد. چون علاوه بر آب گرم مصرفی، باید کار گرم کردن ساختمان را نیز انجام دهد. عیب یابی پکیج دیواری و تعمیرات پکیج دیواری مستلزم یک تعمیرکار پکیج حرفه ای و کاربلد می‌باشد زیرا اگر عیب یابی پکیج دیواری اشتباه انجام شود تعمیر پکیج دیواری نیز صحیح انجام نمی‌شود و سبب هدر رفتن زمان و هزینه شما می‌شود. پس اگر برای تعمیر پکیج خود به تعمیرکار یا سرویس کار پکیج احتیاج دارید، سفارش خود را ثبت کنید.

 

عیب یابی پکیج

 

زمانی که پکیج دچار مشکل می شود سیستم آن ها به صورت هوشمند عیب یابی می کند. به این صورت که کد مربوطه در حالت چشمک زن بر روی صفحه نمایشگر پکیج ظاهر می شود. گاهی اوقات خطاهایی رخ می دهد که باعث خاموش شدن دائم دستگاه می شود. برای رفع این مشکل باید دکمه Reset را به مدت یک ثانیه فشار دهید اگر دستگاه روشن نشد نیاز به تعمیر آن دارید.

 

اما اگر خطاها باعث خاموش شدن موقت دستگاه پکیج شدند پس از بر طرف شدن مشکل پکیج دیواری به صورت خودکار کار خود را شروع می کند.

 

 

 

 

عیب یابی پکیج دیواری:

 

️ گاهی اوقات خطاهایی رخ می دهد که باعث می شود دستگاه را حتما روشن/خاموش کرد.

️ دستگاه قفل می شود و امکان ادامه کار برای دستگاه وجود ندارد.

️ خطاهایی که باعث می شود دستگاه خاموش نشود ولی کار خود را به صورت محدود انجام دهد.

️ خطاهایی که برای رفع آن ها باید حتما دستگاه را ریست کرد. این بدان معناست که یکی از سیستم های امنیتی مانند: سنسور دود, سنسور حد, سیستم یونیزاسیون و ... عمل کرده و چراغ دکمه ریست به صورت چشمک زن روشن و خاموش می شود. که حتما باید دکمه ریست را چند ثانیه فشار داده تا دستگاه به کار خود ادامه دهد.

 

 

 

 

نکته: هر موقع که دکمه ریست روشن و خاموش شود حتما باید یک بار دستگاه ریست شود.

 

 

 

 

چرا پکیج دیواری با وجود آب مصرفی مناسب است کار نمی‌کند؟

️ به علت گیر بودن یا خرابی فلوسوئیچ 

️ به علت خرابی شیر سه راه دو مبدله و پمپ در نوع تک مبدله 

️ به علت بازماندن سوپاپ بای پس 

 

چرا پکیج خاموش می شود؟

بطور کلی 8 علت خاموش شدن پکیج بوتان و سایر برندها عبارتند از:

·         نبود آب کافی در مدار گرمایش

·         هوا گرفتن مدار گرمایش

·         انسداد و گرفتگی مدار گرمایش

·         خراب شدن پمپ پکیج

·         جوش آوردن پکیج و علت آن

·         فشار کم گاز در پکیج

·         تخلیه نشدن دود پکیج

·         خراب شدن الکترود یون پکیج

 

نحوه تعمیر پکیج:

روکش پکیج و و صفحه محفظه احتراق را جدا کنید.

دما و فشار شوفاژ را بررسی نمایید.

احتراق را از لحاظ شعله بررسی کنید.

روشن و خاموش شدن پکیج را به وسیله شوفاژ بررسی نمایید.

مطمئن شوید پمپ پکیج درست کار می کتد.

عملکرد شیر سه راهه را بررسی نمایید.

ترموستات دود را بررسی کنید.

 

مدار آب گرم پکیج:

فیلتر آب گرم را تمیز کنید.

ظرفیت حرارتی پکیج را بررسی کنید.

تغییر درجه حرارت آب گرم را بررسی کنید.

مطمئن شوید شیرهای متصل به پکیج سالم است.

 

مدار شوفاژ پکیج:

شیرهای رفت و برگشت شوفاژ را ببندید.

آب پکیج را تخلیه کنید.

فیلتر برگشت را تمیز کنید.

محفظه احتراق را تمیز کنید.

 

مدار گاز پکیج:

مشعل را تمیز کنید.

منیفولد را بیرون آورده و تمیز کنید.

مسیر های گاز را کنترل نمایید.

 

و در نهایت دستگاه پکیچ را تمیز کنید و اتصالات آب و گاز را بررسی نمایید.

 

مشکلات رایج رادیاتور و شوفاژ

 


این روزها در بسیاری از خانه ها و ساختمان ها سیستم گرمایشی به صورت پکیج است و یا اینکه یک سیستم مرکزی است. در این حالت کلماتی مثل شوفاژ و رادیاتور زیاد به کار برده می شود. خیلی از اوقات این دو کلمه به جای هم بکار برده می شود. در ادامه معنی هر کدام را برایتان توضیح می دهیم.

به هر حال لازم است بدانید که، سرویس شوفاژ قبل از شروع فصل سرما می تواند از بروز مشکلات و یا خرابی شوفاژها در روزهای سرد جلوگیری کند و طول عمر این بخش تاسیسات گرمایشی خانه را افزایش دهد. پیرامون تعمیر رادیاتورها هم نکات جالبی برایتان نقل خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

 

رادیاتور و شوفاژ

شوفاژ در اصطلاح به سیستم گرمایشی یا همان حرارت مرکزی گفته میشود. که وظیفه اصلی آن گرمایش محیط و تامین آب گرم مصرفی می باشد. معمولا رادیاتور در محلی از ساختمان یا بنا صورت میگیرد که اصطلاحا به آن شوفاژخانه یا موتورخانه گفته میشود.

در موتورخانه ها دستگاههايي از قبيل ديگ – مشعل – منبع آب گرم پمپ – و… نصب شده و حرارت در قسمت دیگ، که توسط مشعل تولید شده به سيال واسطه كه ميتواند اب باشد منتقل گرديده سپس  پمپ موجود در موتورخانه ابگرم را توسط لوله كشي به داخل اتاقها هدايت نموده. سپس وارد رادياتورهاي مستقر در اتاق مي كند.

واقعا رادیاتور چیست و کاربرد این دستگاه چه می باشد؟ در ادامه در مورد این نکات و سوالات توضیحات جامعی به شما ارائه می دهیم. شوفاژها از بهترین دوستان ما در فصل زمستان هستند. هر وجود سرد و بی روحی را گرما بخشیده و از یخ زدن نجات می دهند.

این دستگاه ها را در زبان انگلیسی به صورت shoofazh می توان مشاهده کرد. شما با جستجوی این کلمه در فضای اینترنت میتوانید با شوفاژهای مختلف در جهان بیش تر آشنا شوید. در این جستجو شما متوجه خواهید شد که Radiator در ایران بسیار پیشرفته است. شباهت بسیار زیادی با نمونه های خارجی دارد. در طی این سال ها بر کیفیت شوفاژهای ایرانی بسیار کار شده است.

 

در واقع این رادیاتورها چیزی از نمونه های خارجی کم ندارند. به نظر شما جامع ترین تعریف برای شوفاژ چیست؟ شوفاژها دستگاه هایی هستند که بر پایه انرژی الکتریکی فعالیت می کنند. با تبدیل انرژی الکتریکی به حرارتی محیط اطراف و لباس های شما را گرم خواهند نمود. برخی شوفاژها از آب هم برای تامین انرژی استفاده می کنند و به کمک آب ایجاد حرارت خواهند نمود.

 

انواع شوفاژ

شوفاژها دارای انواع گسترده ای می باشند و شما به خوبی میتوانید از بین آن ها بهترین را انتخاب نمایید. شوفاژها دارای منابع انرژی متفاوت و راه های متفاوتی برای فعالیت می باشند. کاربردهای انواع رادیاتورها هم بسیار با هم متفاوت بوده و در واقع هر کدام  به دنیای جداگانه ای مرتبط می شوند.

·         شوفاژ پره ای

·         شوفاژ پنلی

·         شوفاژ قرنیزی (رادیاتور قرنیزی)

·         شوفاژ شیشه ای یا دکوراتیو

·         شوفاژ خشک کن

اولین نمونه رادیاتور، مدل پنلی می باشد. مدل های دیگری در این دنیا موجود می باشد که شامل مدل پره ای، حوله خشک کن و شیشه ای می شود.

مدل حوله خشک کن که کاملا کاربرد خود را در دل اسم پر محتوای خود جا داده است. حوله های خود را میتوانید به این شوفاژ استثنایی بسپارید. حوله های شما به کمک این شوفاژ  در کوتاه ترین زمان ممکن خشک خواهند شد. معمولا از این رادیاتورها می توان برای خشک کردن لباس ها هم استفاده کرد.

 

اگر روزی برای خشک کردن لباس ها عجله داشته باشید، میتوانید از این نوع رادیاتورها بهره زیادی ببرید. مدل شیشه ای بیشتر یک مدل تزیینی به شمار می رود و چندان کاربرد خاصی دارا نمی باشد.

 

مشکلات رایج شوفاژ

از مجموع مشکلات شوفاژ می‌توانیم به رسوب گرفتن آن، هوا گرفتن شوفاژ، زنگ زدگی و پوسیدگی و … اشاره کرد.

درباره رسوب گرفتن شوفاژ، باید بگویم که آب پس از گرم شدن وارد شوفاژ می‌شود و در زمان ورود به شوفاژ این امکان وجود دارد که همراه خود رسوباتی به داخل شوفاژ ببرد.

در زمانی که فشار آب کم است ممکن است که هوا به همراه آب وارد شوفاژ شود.

از دیگر مشکلات شوفاژ زنگ زدگی و پوسیدگی آن می‌باشد که در صورت وجود این مشکل باعث نشت آب می‌شود که در این صورت باید تعویض یا تعمیر شوفاژ برای آن انجام شود.

عیب یابی و تعمیر شوفاژ پس از اینکه شوفاژ مشکل داشته باشد انجام می‌شود.

 

تعمیرات شوفاژ

در برخی موارد مشکلاتی برای شوفاژ پیش می‌آید که باید قبل از تعمیر شوفاژ، عیب یابی شوفاژ انجام شود. بطور کلی مواردی که مشکلات رایج رادیاتورهاست به همراه راه رفع آن، در زیر آورده شده است.

 

رسوب گرفتن شوفاژ

در برخی موارد که شوفاژ رسوب گرفته است نمی‌تواند به درستی محیط را گرم کند و شوفاژ سرد می‌شود.

برای تعمیر شوفاژ پس از عیب یابی شوفاژ باید آن را از محل خود خارج کرده و پس از آن آب اسید را درون لوله‌های شوفاژ ریخته و پس از 15 الی 20 دقیقه با آب لوله‌های آن را شستوشو دهید در آخر متوجه خواهید شد که رسوب‌ها از آن خارج شده اند و تعمیر شوفاژ انجام می‌شود.

 

هواگیری شوفاژ

یکی از عیب‌های دیگر شوفاژ سر و صدای زیاد آن است که باید تعمیر شوفاژ برای آن انجام شود.

هواگیری پکیج اینگونه انجام می‌شود که ورودی و خروجی شوفاژ را باز کرده و آب را وارد ورودی کرده و اجازه دهید که از خروجی خارج شود و تا زمانی که هوایی درون آن دیده نشد خروجی و ورودی را به پکیج یا موتورخانه وصل کنید.

با این کار هوای درون شوفاژ خارج شده و تعمیر شوفاژ انجام می‌شود.

 

زنگ زدگی و یا پوسیدگی شوفاژ

زنگ زدگی و یا پوسیدگی شوفاژ باعث نشت آب از آن می‌شود و زمانی که نشتی آب داشتید باید بدانید که عیب یابی و تعمیر شوفاژ باید انجام شود.

در بعضی از شوفاژها مانند شوفاژ پره ای زمانی که یکی از آن‌ها پوسیده شود می‌توان آن یکی را تعویض نمود ولی شوفاژهایی مانند شیشه ایی یا دکوراتیو و پنلی در صورت خرابی باید آن را به طور کلی تعویض کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انواع شومینه

نصب شومینه از جمله سیستم های گرمایشی در خانه هاست که پیدایش آن به زمان انسان های نخستین که محل سکونتشان غار بوده باز می گردد. نصب شومینه دوران غارنشین ها با سوختن شاخه و برگ و چوب های درختان روشن می شد و بعد شکل تکامل یافته آن سوخت شومینه را از ذغال یا چوب و یا هیزم تهیه کرده و بعدا گاز و برق جایگزین چوب و ذغال و غیره شدند. از جمله کاربردهای این دستگاه در گذشته های دور علاوه بر گرم نگه داشتن خانه های خود برای پخت و پز و یا سرو چای بوده است.

 

دیوار شومینه را می توان با آجرهای رنگی، سنگ مصنوعی و سنگ طبیعی تزئین نمود و آن را به یک نقطه کانونی تبدیل کرد. یک روز سرد زمستانی را تصور کنید که کنار شومینه در حال نوشیدن قهوه هستید. حسی که در این لحظه به شما دست می دهد دلپذیر و دوست داشتنی است و آرامش خاصی به شما می بخشد. تعبیه شومینه در طراحی اتاق نشیمن یکی از ایده های کهن است که همواره در عصر حاضر نیز جایگاه خود را حفظ کرده و طراحی مدرن آن مورد استقبال قرار گرفته است.

 

انواع شومینه

امروزه شومینه در طرح ها و مدل های گوناگون و با استفاده از مصالح مختلف ساخته می شود. برخلاف شومینه های قدیمی که با سوختن چوب و ذغال فضای اتاق را کمی آلوده می کردند و دود آن ها منجر به سیاه شدن سقف و دیوارها می شد، شومینه های امروزی فضایی ایمن و پاک ایجاد کرده و تا حد ممکن با توجه به مدل خود منجر به صرفه جویی در مصرف انرژی می شوند.

 

در زمستان می توان از شومینه به عنوان یک وسیله گرمایشی استفاده نمود و در تابستان نیز از زیبایی آن لذت برد. برای مشورت با یک شومینه کار ماهر پیشنهاد می کنیم سری به صفحه نصب شومینه https://khedmatazma.com/subservice/fireplace-installation  و به رایگان قیمت نصب انواع شومینه را جویا شوید.

 

شومینه سنگی

شومینه سنگی هم در گذشته و هم در دنیای مدرن امروز طرفداران بسیاری به خود جذب کرده است. این مدل شومینه برای افرادی که به زندگی روستایی و مصالح طبیعی علاقمند هستند، مورد پسند واقع می شود. در خانه های مدرن شومینه سنگی بیشتر جنبه تزئینی دارد و به ندرت برای گرم کردن خانه کاربرد دارد.

 

سوخت این شومینه ها اغلب چوب یا ذغال است و میزان شعله را می توان با کم یا زیاد کردن آن ها تنظیم نمود. از معایب این شومینه ها ایجاد دوده و سیاه شدن سقف یا دیوار است. همچنین در صورت در دسترس نبودن چوب یا ذغال نمی توان از آن ها استفاده نمود، در این صورت فضای اتاق در زمستان سرد خواهد شد.

 

شومینه گازی

شومینه گازی همانطور که از نامش پیداست سوخت خود را از گاز شهری تامین می کند. قبل از نصب این نوع شومینه باید مکان مناسبی در اتاق برای آن اختصاص داد، مکانی که به لوله گاز متصل بوده و مشکلی در گازکشی وجود نداشته باشد. شومینه گازی در دو مدل ال سی دی و ساده تولید و توسط شرکت های مختلف به بازار عرضه می شود.

 

این شومینه مجهز به دودکش، برای خروج گازهای آلاینده از اتاق است. نکته ای که هنگام نصب این مدل شومینه باید مورد توجه قرار گیرد این است که مراحل ساخت آن در مرحله سفت کاری ساختمان انجام می شود. قیمت شومینه گازی دیواری نسبت به شومینه گازی ساده گران تر است.

 

 

 

شومینه الکلی

این نوع شومینه از الکل به عنوان سوخت استفاده می کند و نیازی به دودکش ندارد، زیرا الکل در اثر سوختن، دوده ایجاد نمی کند. در دکوراسیون خانه های امروزی از شومینه الکلی به عنوان یک المان دکوراتیو برای زیباسازی فضا استفاده می شود. شعله های این شومینه به صورت نامنظم و کاملاً طبیعی می سوزند و نمایی بسیار زیبا و آرامش بخش به تصویر می کشند.

یکی از مزایای استفاده از این شومینه ها تمیز کردن آسان آن ها و برطرف نمودن لکه و آلودگی توسط یک دستمال مرطوب است.

 

شومینه الکلی از ژل یا بیواتانول مایع به عنوان سوخت استفاده می کند که هیچ کدام از آن ها مواد مضر ایجاد نکرده و سلامتی ساکنین را به خطر نمی اندازد. میزان گرمایش این عنصر دکوراتیو به اندازه گرم کردن منازل بزرگ نیست و بیشتر از آن به عنوان وسیله تزئینی استفاده می شود.

 

شومینه برقی

همانطور که از نام این شومینه ها پیداست، آن ها با انرژی الکتریکی کار می کنند در نتیجه به عنوان شومینه ای امن که هیچ نوع مواد آلاینده تولید نمی کند، در نظر گرفته می شوند. در صورت استفاده از این شومینه ها فضای اتاق تمیز و فاقد آلودگی خواهد بود و هیچ گونه مواد مضر در اتاق ایجاد نخواهد شد. هر چند آتش به شکل نمادین در این شومینه ها به نمایش در می آید اما گرمایی که توسط این وسیله گرمایشی ایجاد می شود می تواند یک اتاق با متراژ متوسط را گرم کند.

 

شومینه برقی یک وسیله ایده آل برای تامین گرماست که به میزان قابل توجه در مصرف انرژی صرفه جویی می نماید و تمام انرژی الکتریکی را به انرژی گرمایشی تبدیل می کند. این شومینه بازده 100 درصدی دارد و هزینه های مربوط به مصرف انرژی را کاهش می دهد. شومینه هایی نظیر شومینه گازی و هیزمی حرارت زیادی را تلف می کنند اما در شومینه برقی هیچ گونه اتلاف انرژی صورت نمی گیرد.

 

شومینه هایی که با انرژی برق کار می کنند نمایی دکوراتیو دارند و در آن ها از لامپ های ال ای دی برای شعله نمادین استفاده می شود. این شومینه ها برای انسان و محیط زیست مضر نیستند و با استفاده از لامپ های کم مصرف ال ای دی میزان هزینه ها را کاهش می دهند. شومینه برقی نوعی وسیله گرمایشی ایمن و بی خطر است که آسایش و راحتی را در منزل به ارمغان می آورد.

 

شومینه چدنی

شومینه هایی که بدنه آن ها از جنس چدن ساخته می شود، شومینه چدنی نامیده می شوند. از این شومینه ها در خانه های مدرن و کلاسیک استفاده می شود. قیمت شومینه چدنی به نسبت بقیه شومینه ها بالاتر است اما زیبایی بی نظیر و متفاوتی به فضا می بخشند.

 

این شومینه ها زیبایی سبک ویکتوریایی را به تصویر می کشند و کانونی دنج و گرم برای دورهمی های دوستانه یا خانوادگی فراهم می کنند. سوخت این شومینه ها از هیزم یا گاز است که هر دو مواد آلاینده تولید می کنند. از این رو برای خروج دود و گازهای سمی به بیرون از دودکش استفاده می شود. میزان هدر رفت حرارتی توسط این شومینه ها برخلاف شومینه های برقی و الکلی، بسیار بالاست.

 

شومینه کاشی سرامیک

استفاده از مدل هایی که در طراحی آن ها از کاشی استفاده شده است نیز انتخاب مناسبی می باشد. چرا که سبک، رنگ و متریال به کار رفته در ساخت آن ها گوناگون می باشد. در هنگام خرید کاشی دقت کنید که از کاشی های مخصوص استفاده نمایید، چرا که کاشی های معمولی که اصولا برای کفپوش به کارگرفته می شوند، برای این کار مناسب نیستند.

 

مکان نصب شومینه

محل قرارگیری این وسیله معمولا در گوشه اتاق ، میان دیوار و یا در وسط فضای داخلی قرار می گیرد.از انواع آن می توان به شومینه سنگی ، دیواری ، هیزمی ، گازی و برقی و مدرن اشاره کرد. این وسیله دارای سه بخش اصلی آتشدان ، دودکش و تزئینات بیرونی می باشد. از لحاظ ساخت می توان به دو نوع سفارشی و پیش ساخته که از نظر سوخت هیزمی ، الکلی ، گازی و برقی می باشد ، اشاره کرد.

شومینه به خودی خود جلب کننده است و اگر بر روی دیوار شومینه قاب عکس و یا هر چیز دیگری را نصب کنید به سرعت به چشم همه خواهد آمد و از آنجا که شومینه سیستم گرمایشی هر منزلی است و وجود آن در اتاق نشیمن و قرار گرفتن مبلمان در اطراف آن می تواند برای گپ و گفت های خودمانی و خانوادگی کاملا شرایط را از هر نظر محیا کند و به همین دلیل  می توانید تلویزیون را در بر روی دیوار شومینه نصب کنید و با این کار به اتاق نشیمن نمای بیشتری بدهید.

 

آماده سازی مکان قبل از نصب شومینه

۱- دیوار کاذب (ساخت این دیوار نیاز به آجر، ماسه و سیمان بر اساس نوع و اندازه دیوار دارد)

۲- لوله سیمانی و یا گالوانیزه به متراژ مورد نیاز بر اساس فاصله خروجی شومینه تا دودکش ساختمان که بر روی هود آماده فلزی و یا ساخته شده آجری در داخل دیوار یا دیوار کاذب قرار می گیرد)

۳- یک متر لوله پولیکای ۲ الی ۵/۲ سانتی متری ( برای عبور لوله های آلومینیومی و مسی ترموکوبل به مشعل از داخل دیوار کاذب)

۴- لوله آلومینیومی نمره ۱۵ به میزان لازم

۵- شیر و ترموکوبل- واسطه های مربوطه – مشعل ( که شومینه مدرن می تواند مشعل کامل را در یک بسته آماده به مصرف کننده ارائه نماید )

۶- سنگ زیر شومینه با قرنیز ۱۰ سانتی متری با اندازه های متفاوت و مناسب برای شومینه های مختلف

۷- پشم شیشه ( برای عایق بندی)

۸- پیچ و رول پلاک ۷ یا ۸ سانتی متری (حداقل ۴ عدد)

 

هزینه نصب شومینه

هزینه نصب شومینه به عوامل مختلفی بستگی دارد و می تواند متغیر باشد. از جمله عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت نصب شومینه شامل موارد زیر ست:

 

·         از کدام مدل شومینه استفاده می کنید؛ برقی، گازی یا الکلی

·         اندازه شومینه چقدر است

·         طراحی شومینه ساده است یا پیچیده

·         از چه متریال هایی در ساخت شومینه استفاده می کنید

·         آیا نصب شومینه نیاز به زیرسازی دارد یا خیر

هر یک از این عوامل تاثیر مستقیمی بر روی هزینه نصب شومینه دارند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عوامل موثر در نرخ قالیشویی

 

قیمت قالیشویی بر حسب متراژ فرش، دستبافت یا ماشینی بودن فرش و روش‌های لکه گیری خاص محاسبه میشود. همچنین هزینه قالیشویی در همه مناطق تهران یکسان بوده و تفاوتی ندارد و همه از طرف اتحادیه قالیشویی تهران تعیین می‌شود. اما برخی مواردی که بر نرخ قالیشویی تاثیر دارند، عبارتند از:

 

ماشینی یا دستبافت بودن فرش ، تعداد گره‌های فرش و تعداد شانه‌های آن از عواملی هستند که بر قیمت قالیشویی تاثیر می‌گذارند زیرا هر چه تعداد شانه‌های فرش بیشتر باشد،‌ کیفیت آن بالاتر می رود و کار شستشو و لکه بری آن سخت تر می‌شود.

اگر فرش شما نیاز به تعمیرات و رفوگری داشته باشد، قیمت نهایی آن افزایش پیدا می‌کند. متخصصین قالیشویی می‌توانند سوختگی، پوسیدگی، پارگی، ترمیم ریشه‌ها و سرریشه دوزی فرش شما را با مهارت و دقت بالا انجام دهند.

 

 

به شما توصیه می کنیم که برای شستشوی فرش و قالیشویی به دنبال شرکت قالی شویی ارزان نباشید. کیفیت انجام کار در هنگام شستشوی فرش بسیار مهمتر از قیمت آن است. نرخ قالیشویی در هر سال توسط اتحادیه قالی شویی تعیین و اعلام می شود و شرکتهای مجاز قالیشویی و مبلشویی از آن پیروی می کنند.

 

عنوان(به روز رسانی سال 1400)

از قیمت (تومان)

شستشوی فرش ماشینی(متر مربع)

11500

شستشوی فرش دستباف(متر مربع)

15000

اعلاء شویی فرش ماشینی(متر مربع)

16000

اعلاء شویی فرش دستباف(متر مربع)

25000

شستشو فرش گل ابریشم دستبافت متری

60000

شستشوی موکت جدا از زمین

7000

خشکشویی فرش ماشینی در محل(متر مربع)

16000

خشکشویی فرش دستباف در محل(متر مربع)

22000

خشکشویی موکت در محل(متراژ کمتر از 50 متر)

400000

قیمت خشکشویی موکت در محل(متراژ بیشتر از 50 متر)- متر مربع

8000

خشکشویی موکت در محل پله هر عدد

20000

اعلاء شویی موکت جدا از زمین(متر مربع)

توافقی

قیمت شستشوی قالیچه و کناره

توافقی

قیمت رفوگری و ترمیم(متر مربع)

توافقی

قیمت لکه برداری(متر مربع)

توافقی

خشکشویی چمن مصنوعی زیر ۵۰ متر متری

8000

خشکشویی تاتامی هر قطعه زیر ۵۰ عدد هر عدد

6000

سرویس حمل فرش

25000

 

 

 

 

 

 
 


 

 

 

 

برای دریافت خدمات آنلاین قالیشویی و گرفتن قیمت دقیق شستن انواع فرش، کافیست تا در وب سایت یا اپلیکیشن "خدمت از ما" سفارش قالیشویی را ثبت کنید. لازم است بگوییم که بهترین شرکت های قالیشویی و مبل شویی در شهرهای بزرگ و بیش از 40 شهر ایران در خدمت از ما فعال هستند. پس از ثبت سفارش، 5 قالیشویی براساس گزینه های انتخابی خود شما هزینه خدمات مورد نیازتان را به شما پیشنهاد می دهند.

به منظور جلب رضایت مشتریان، شرکت ها و متخصصین تلاش می کنند تا بهترین خدمات را با کمترین قیمت و در اسرع وقت ارائه دهند. با این وصف درصد بالایی از مشتریان از خدمات دریافتی راضی هستند.

 

مهارتهای مشاور کسب و کار

 

 

شاید شما هم تصورتان از یک کسب و کار آنلاین، صرفا یک سایت فروشگاهی باشد. اگر اینطور است، کمی به سوالات زیر که پیرامون راه اندازی یک کسب و کار جدید است، دقت کنید (این سوالات از سایت متمم انتخاب شده اند )  :

 

 

 

      

 

 

 

 

 

 

1- انگیزه شما از راه اندازی یک کسب و کار جدید چیست؟ 

 

 

 

 

 

 

 

2- با ایجاد کسب و کار جدید چه ارزشی ایجاد می‌کنید؟

 

 

3- چه کسی قرار است به شما پول بدهد؟

 

 

 

 

4- آیا صنعتی را که می‌خواهید در آن فعالیت کنید، می‌شناسید؟

 

 

 

 

5- تا چه حد با مسائل مالی مرتبط با راه اندازی کسب و کار آشنا هستید؟   

 

6- آیا می‌توان همزمان با راه اندازی کسب و کار جدید به کار قبلی هم ادامه داد؟ 

 

7- در مورد حضور کسب و کار در شبکه های اجتماعی چه توصیه‌ای دارد؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

می بینید که راه اندازی یک کسب و کار جدید، می تواند پیچیده تر از آن چیزی باشد که ابتدا بنظر میرسید. حالا به یک کسب و کار اینترنتی جدید فکر کنید. آشنایی کم ما با این حوزه، راه اندازی کار را ممکن است مشکل تر کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

با توسعه اینترنت و رشد روزافزون استفاده از وب در زندگی و مسائل روزمره، حوزه ی کسب و کارهای آنلاین نیز بسیار پر رونق شده است. طبیعیست که حضور در چنین عرصه ی پر رقابتی نیازمند رعایت اصول و پایه گذاری درست کار است. استفاده از تجربیات دیگران در راه رشد و موفقیت در کسب و کار آنلاین بسیار موثر است؛ چراکه یک مشاور خوب با راهنمایی به موقع مانع اشتباهات شما می شود. اگر یک متخصص و مشاور کسب و کار اینترنتی شما را در راه اندازی و توسعه کارتان کمک کند، احتمال موفقیت شما افزایش می یابد.   

 

  

 

اگر دوست دارید بدانید یک مشاور خوب در زمینه راه اندازی کسب و کار چه ویژگی هایی باید داشته باشد، در چه زمینه هایی می توان از مشاور کمک گرفت (یا بهتر بگوییم بهتر است مشاوره بگیرید) سری به https://dimaht.com/business-consultant/ بزنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مراحل مشاوره برای راه اندازی کسب و کار آنلاین

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بهتر است که در ابتدای مسیر از مشاوره برای راه اندازی کسب و کار و عملی کردن یک ایده بهره بگیریم، مسلماً بعد از رفتن راه اشتباه و صرف وقت و هزینه گرفتن مشاوره ممکن است اما منابع ازدست رفته را باز نمی گرداند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بطور کلی پیشنهاد می کنیم تا هر مدیر از یک مشاور باتجربه و آگاه در امور استارت آپ،امورحقوقی، بیمه وقانون کار،امورمالی و سرمایه گذاری،بازاریابی و فروش،صادرات و واردات ،فناوری اطلاعات،توسعه کسب و کار و مدیریت منابع انسانی استفاده کند. اما در ابتدای مسیر راه اندازی یک کسب و کار آنلاین، یک مشاور کسب و کار در دو مرحله بسیار مهم در راه اندازی کسب و کار به شما کمک خواهد کرد. اولین مرحله ایده پردازی و ایده پروریست.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

یک ایده خام در ذهن هر کسی ممکن است شکل بگیرد، ممکن است این ایده بسیار جذاب و ناب بنظر برسد اما تا ارزیابی نشود و محک نخورد، قابل اجرا در سطح وسیع نیست. ارزیابی ایده را میتوان براساس یک چک لیست انجام داد. برخی از مهمترین موارد عبارتند از: بازار هدف کوچکی نداشته باشد. برای شروع کار سرمایه کمی (حدود 15 میلیون تومان) نیاز باشد. محصول شما ترجیحا مصرفی باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سرویس کولر گازی

 

اهمیت سرویس کولر گازی

یکی از پرطرفدارترین سیستم های سرمایشی در اکثر شهرها به خصوص در مناطق گرم و مرطوب، انواع کولرهای گازی است. نحوه عملکرد آن‌ها ایجاب می کند تا بیشتر از کولرهای آبی مورد بازبینی و سرویس پیش از راه اندازی قرار بگیرند؛ چراکه قطعات گران قیمت تری دارند و عدم بررسی دوره ای به خصوص قبل از فصل گرم، منجر به خرابی و نیاز به تعویض می شود. البته این را هم بگوییم که پیامد سرویس نکردن به موقع کولر گازی همیشه خرابی نیست، کاهش راندمان و بوی بد هم ناشی از همین سهل انگاریست.

در ادامه دستورالعمل سرویس دوره ای کولر گازی را برایتان شرح خواهیم داد.

 

 

چه زمانی به سرویس کولر گازی نیاز است؟

همانطور که اشاره کردیم، کثیف باقی ماندن کولر گازی و تمیز نکردن فیلتر پس از یک دوره استفاده، باعث ایجاد بوی بد کولر گازی می شود. بنابراین علاوه بر سرویس کولر گازی در ابتدای فصل گرم سال و قبل از راه اندازی مجدد، لازم است تا در پایان یک دوره روشن کردن کولر گازی هم آن را به دست یک سرویس کار کولر گازی بسپاریم.

 

سرویس کولر گازی

 

 

مراحل مهم در سرویس کولر گازی و کولر اسپلیت

در زیر لیستی از کلیه کارهایی که برای سرویس کولر اسپیلت و انواع کولر گازی انجام می شود، ارائه شده است. البته توجه داشته باشید که همیشه نیاز نیست تا تمامی این موارد اجرا شود. یک نکته مهم دیگر، که برای بسیاری از مصرف کنندگان همیشه سوال بوده است، اینکه مراحل سرویس کردن انواع مدل ها وبرندهای کولر گازی و اسپیلیت تقریبا مشابه هست. بنابراین اکثر سرویسکاران مجرب کولر گازی، توانایی و مهارت لازم برای سرویس کولر گازی شما از هر برند و هر نوعی که باشد را دارند.

شستن و سرویس پنل اسپیلت

تمیز کردن فیلتر هوای کولر گازی

تعویض فیلتر هوا کولر گازی

سرویس کندانسور و شستشوی پنل خارجی

نصب فیلتر هپا

شستشوی پنل داخلی

نشت یابی و شارژ گاز کولر گازی در صورت لزوم

تست آمپر کولر گازی

بررسی سرمایش و حرارت لوله ها

 

 

هزینه سرویس کولر گازی

همانگونه که بیان شد، بخش های مختلفی از کولر گازی بایستی در سرویس دوره ای مورد بازبینی قرار بگیرد. ممکن است از دید سرویسکار کولر گازی بسته به شرایط دستگاه شما، تمامی این ها نیاز نباشد. بنابراین هزینه سرویس کولر گازی همیشه یک مقدار ثابت نیست. اجرت سرویس کولر گازی در سال جاری بین 70 هزار تا 350 هزار تومان متغییر است.

 

 

پیدا کردن سرویس کار مجرب انواع کولر گازی

این روزها دسترسی به متخصصین ماهر هر فن با وجود بازارهای آنلاین خدمات بسیار راحت شده است. یکی از این بازارهای خدمات آنلاین استارتاپ "خدمت از ما"ست که توانسته است با ارائه بیش از 450 خدمت متنوع در 47 شهر ایران، بسیار موفق عمل کند.

پلتفرم دوسویه ارتباط مشتریات و متخصصین "خدمت از ما"، مزایای فراوانی دارد از جمله:

پشتیبانی به موقع و همه جانبه درخواست مشتریان

ارائه خدمات خاص به صورت شبانه روزی

حضور گسترده متخصصین هر خدمت در شهرهای مختلف

ایجاد رقابت بین متخصصین برای ارائه خدمات به بهترین شکل ممکن با کمترین قیمت

شفافیت در قیمت گذاری پیش از نهایی شدن سفارش

امکان پشتیبانی و پیگیری روند کار اجرایی خدمت

واضح است که بهترین جا برای پیدا کردن یک سرویسکار کولر اسپیلیت که هم مهارت داشته باشد و هم خوش قول باشد، همین پلتفرم های خدمات آنلاین است.

تمام همکاران تیم "خدمت از ما" همواره تلاش کرده اند تا خدمات مورد نیاز مشتریان به بهترین شکل و در سریعترین حالت ممکن انجام شود. به بیان بیشتر مشتریان استفاده از اپلیکیشن "خدمت از ما" بسیار ساده بوده و اکثر مشتریان تجربه خوبی از درخواست آنلاین خدمات داشته اند.

برای استفاده از خدمات نصب، راه اندازی و سرویس انواع کولر گازی، درخواست خود را در "خدمت از ما" بدون پرداخت هزینه ثبت کنید. در کمتر از یک ساعت 5 متخصص سرویس کولر گازی در شهر شما، هزینه سرویس کولر گازی را به شما پیشنهاد می دهند. شما می توانید با بررسی سوابق کاری متخصص و نظر مشتریان قبلی آن، و همچنین مقایسه قیمت پیشنهادی، بهترین فرد را برای انجام کار انتخاب کنید.

 

 

 

 

محاسبه هزینه شارژ گاز کولر گازی

 

شارژ گاز کولر گازی

این روزها استفاده از کولر گازی و اسپلیت ( یا همان کولر دوتیکه) بیش از گذشته طرفدار دارد. تهویه مطبوع هوای داخل و تنظیمات متنوع و متناسب با نیاز کاربر از جمله دلایلی است که این وسیله سرمایشی را محبوب کرده است.

کولرهای گازی هم مانند سایر دستگاه های سرمایشی دچار مشکلات متعددی می شوند. برخی از این مشکلات به دلیل کم شدن گاز کولر گازیست. ممکن است لوله ها دچار نشتی شده باشند که در اینصورت لازم است محل نشتی مشخص شود و بسته شود. بعد از رفع نشتی بایستی گاز کولر مجددا شارژ شود. بطور کلی مشکلاتی که ممکن است به دلیل کاهش گاز کولر بوجود آمده باشند، عبارتند از:

افزایش دمای باد خروجی کولر

افت جریان باد کولر گازی

کم شدن راندمان دستگاه

یخ زدگی لوله های کندانسور

برفک یا یخ زدگی در فین های اواپراتور کولر

 

نحوه شارژ گاز کولر گازی

سه روش شارژ گاز کولر گازی عبارتند از:

·         شارژ گاز وزنی

·         سنجش آمپر کولر

·         شارژ گاز با جدول دمایی

تعمیرکار کولر گازی با توجه به شرایط تجهیزات و بسته به مهارتی که دارد، بهترین و مناسبترین روش را برای شارژ گاز کولر گازی شما انتخاب می کند. در ادامه بصورت مختصر مراحل انجام کار را شرح خواهیم داد.

1-      در مرحله اول لازم است تا کپسول گاز مبرد را جایگزین کمپرسور یدکی و پمپ وکیوم کنیم.

2-      در حالتی که شیر آبی و قرمز بسته است، شیر کپسول مبرد را باز می کنیم.

3-      با باز کردن آهسته شیر قرمز، اجازه می دهیم تا هوای موجود در بین کپسول تا شیلنگ گیج خارج شود.

4-      در این مرحله شیر قرمز را می بندیم و شیر آبی را باز می کنیم. (عقربه گیج سریعا بالا خواهد رفت)

5-      تا پایان این مرحله (ورود گاز به سیکل) شیر آبی را بصورت مداوم باز و بسته می کنیم تا مستهلک نشود.

6-      حال لازم است تا با تنظیم درجه ترموستات، آمپر کمپرسور و آمپر متر انبری، میزان سرمای تولید شده در اواپراتور به حد مطلوب برسد. (حد معمول فشار مبرد کولر گازی در فصل تابستان حدودا 70 پی سی آی است)

7-      حالا پس از بستن شیر آبی، لوله کمپرسور را با انبر کورکن پرس می کنیم. (جوشکاری لوله برای جلوگیری از خروج گاز مبرد الزامی است)

 

شارژ گاز کولر

 

 

خدمات آنلاین شارژ کولر گازی را چگونه دریافت کنم؟

اگر برای شارژ گاز کولر گازی کمک نیاز دارید اما نمی دانید چطور یک سرویسکار یا تعمیرکار کولر گازی خوب و باتجربه پیدا کنید، برایتان یک پیشنهاد آسان و راه گشا داریم. شاید شما هم مثل بسیاری از مردم تمایل داشته باشید که با فشردن چند دکمه لپ تاپ یا لمس تلفن همراهتان، هر مشکلی در خانه یا محل کارتان را حل کنید. این راه آنچنان که بنظر میرسد غیرممکن نیست.

این روزها بازارهای خدمات آنلاین برای همین منظور طراحی شده اند. یکی از بهترین های این حوزه "خدمت از ما" است. شما می توانید با ثبت سفارش در وب سایت یا اپلیکیشن "خدمت از ما" به رایگان برای شارژ گاز کولر گازی قیمت پیشنهادی از 5 متخصص را دریافت کنید.

 

هزینه شارژ گاز انواع کولر گازی

عوامل متعددی در محاسبه قیمت شارژ گاز کولر تاثیرگذار هستند. نوع گاز، ظرفیت خنک کنندگی کولر، مدل کولر گازی، میزان افت فشار گاز و هزینه ایاب و ذهاب سرویسکار اصلی ترین موارد موثر بر هزینه شارژ کولر هستند.

در ادامه هزینه شارژ گاز فریون آر22 را برای چندین مورد براساس نرخ مصوب اتحادیه در سال جاری بیان خواهیم کرد:

·         کولر گازی 7000  تا 12000 مبلغ 150 هزار تومان

·         کولر گازی 18000 مبلغ 220 هزار تومان

·         کولر گازی 24000 مبلغ 270 هزار تومان

·         کولر گازی 30000  تا 36000 مبلغ 300 تا 370 هزار تومان

·         کولر گازی ایستاده سه فاز 350 هزار تومان تا 450 هزار تومان

توجه کنید که این مبالغ بدون هزینه رفت و آمد سرویسکار و برای حالتی است که سنجه فشار گاز در ابتدا صفر پی سی آی باشد. این قیمت ها برای گاز آر410 بیشتر خواهد بود. علاوه بر اینها اگر لوله ها و اتصالات نشتی داشته باشند، هزینه رفع نشتی هم به کل مبلغ اضافه خواهد شد.

تعمیر کولر آبی

تعمیر کولر آبی

کولر آبی پر استفاده ترین وسیله سرمایشی در اکثر شهرهای ایران است. بنابراین کاملا طبیعی است که بیشتر ما تجربه کاربرد آن و روبرو شدن با مشکلات و خرابی های آن را داشته باشیم. با شروع فصل گرم سال، یعنی از اواسط بهار در بیشتر شهرهای ایران و قبل از بهار در شهرهای جنوبی و گرمسیر، لازم است تا قبل از راه اندازی مجدد کولر، دستی به سر وروی آن بکشیم و تعویض پوشال یا روغن کاری قطعات را انجام دهیم. اگر بدون سرویس و بازبینی کولر را روشن کنیم، احتمال خرابی و دردسرهای بعدی بیشتر می شود.

علاوه بر این، کولر و قطعات آن هم مانند هر دستگاه دیگری یه طول عمر مفید دارد. به این معنی که تا چند سال نخست بدون مشکل و تنها با یک سرویس و تمیزکاری ساده، کولر با بهترین راندمان کار خواهد کرد. اما پس از چند سال، حتی اگر سرویسکاری دوره ای انجام داده باشیم، احتمال خرابی کولر و نیاز به تعمیرکار بیشتر خواهد شد.

در ادامه به برخی مشکلات کولر و راه حل آن ها اشاره خواهیم کرد. توجه کنید که اگر مهارت انجام کارهای فنی را ندارید، به شما توصیه می کنیم کار تعمیر کولر آبی را به تعمیرکاران با تجربه کولر آبی بسپارید.

 تعمیر کولر ابی در اصفهان

مشکلات کولر آبی

1- کند شدن دور موتور کولر آبی

موتور کولر آبی اصلی ترین بخش این وسیله سرمایشی است. همانطور که می دانید دور موتور کولر میزان ورود هوای خنک به محیط داخلی را مشخص می کند. اکثر مدل ها و برندهای مختلف کولر آبی بر روی 3 دور کند، متوسط و تند قابل تنظیم هستند. گاهی اوقات وجود مشکلاتی باعث می شود که علیرغم تنظیم دور کولر با کلید مربوطه، دور موتور کم است و تغییری نمی کند. دلایل کند شدن دور موتور کولر آبی عبارتند از: سوختن خازن، نیم سوز شدن سیم پیچی دور تند، قطع شدن سیم صفحه کلید، شل شدن تسمه کولر آبی.

2- کار نکردن دور کند کولر آبی

این مشکل در کولرهای آبی نشان دهنده یک خرابی جدی در دستگاه است و نیاز است حتما توسط یک تعمیرکار ماهر بررسی شود. سه دلیل برای کار نکردن دور کند کولر وجود دارد: سوختن موتور، مشکل در واتر پمپ و یا مشکل در موتور دو سرعته.

3- پریدن فیوز کولر آبی

به دو دلیل، ممکن است تا پس از روشن کردن کولر ، فیوز کولر بپرد. اولین دلیل ضعیف شدن موتور است که باعث می شود کولر جریان برق زیاد بکشد و در نهایت فیوز بپرد. علت دوم محکم نبودن سیم های متصل به کمپرسور است.

توجه کنید که برطرف کردن این مشکلات نیاز به ابزار و تخصص دارد، اکیدا توصیه می کنیم بدون مهارت کافی خودتان دست به کار تعمیرات کولر آبی نشوید.

4- لرزش موتور کولر آبی

لرزش و ایجاد سروصدا توسط کولر یکی از مشکلات شایع است. دلایل متعددی باعث لرزش موتور می شود که عمده آن تراز نبودن سطح است. دلیل دیگر نصب نادرست کولر به کانال است. مشکلات تسمه پروانه نیز از جمله علتهای اصلی سروصدای زیاد کولر آبی است. علاوه بر اینها، دیگر دلایل ایجاد سروصدا و لرزش کولر عبارتند از : تاب برداشتن پروانه، خرابی پولی، خرابی دینام، شکستگی یاتاقان.

5- عدم افزایش دور موتور کولر آبی

برای اینکه دور موتور کولر آبی زیاد شود می توان پولی کولر را تعویض کرد. اگر پولی کولر را یک سایز کوچکتر تعویض کنیم، باعث افزایش دور موتور می شود.

 

دسترسی به تعمیرکار کولر آبی ماهر

یکی از آسان ترین راه ها برای دسترسی به متخصصین هر فن، بازارهای خدمات آنلاین است. در بازارهای خدمات آنلاین، متخصصین در شهرهای مختلف در این پلتفرم دوسویه با مشتریان خود در ارتباط هستند. "خدمت از ما" یکی از موفق ترین های این حوزه است که در بیش از 47 شهر در ایران فعالیت می کند. در کنار تلاش برای ایجاد یک ارتباط مؤثر، در مجله خدمت از ما صدها مطلب آموزشی برای حل چالش های روزمره ارائه شده است.

یکی از مهمترین دلایل افزایش رضایت مشتریان "خدمت از ما"، شفافیت در قیمت گذاری و امکان پیگیری روند کار اجرایی خدمت است. بنابرین مهم ترین مزیت "خدمت از ما" در کنار بررسی سوابق حرفه ای متخصصین، ایجاد شفافیت در تعیین قیمت پیش از نهایی شدن سفارش است.

برای ارتباط با بهترین متخصصین تعمیر کولر آبی در اصفهان، تهران و سایر شهرهای ایران، کافیست در وب سایت یا اپلیکیشن "خدمت از ما" سفارش خود را به رایگان ثبت کنید. در کمترین زمان 5 نفر از بهترین تعمیرکاران کولر فعال در شهرتان به شما قیمت تعمیر کولر ابی را پیشنهاد خواهند داد.

 

خدماتی که تعمیرکار کولر آبی به شما ارائه می دهد:

عیب یابی سیم پیچی موتور و دینام کولر آبی

تعویض قطعات (بلبرینگ، تسمه، یاتاقان و پروانه) کولر آبی

تعمیر پمپ آب، تعمیر دینام و تعمیر موتور کولر آبی

رفع نشتی کف کولر، عایق‌کاری کف و تعویض کف کولر آبی

 

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد