تعمیر کولر آبی

کولر آبی پر استفاده ترین وسیله سرمایشی در اکثر شهرهای ایران است. بنابراین کاملا طبیعی است که بیشتر ما تجربه کاربرد آن و روبرو شدن با مشکلات و خرابی های آن را داشته باشیم. با شروع فصل گرم سال، یعنی از اواسط بهار در بیشتر شهرهای ایران و قبل از بهار در شهرهای جنوبی و گرمسیر، لازم است تا قبل از راه اندازی مجدد کولر، دستی به سر وروی آن بکشیم و تعویض پوشال یا روغن کاری قطعات را انجام دهیم. اگر بدون سرویس و بازبینی کولر را روشن کنیم، احتمال خرابی و دردسرهای بعدی بیشتر می شود.

علاوه بر این، کولر و قطعات آن هم مانند هر دستگاه دیگری یه طول عمر مفید دارد. به این معنی که تا چند سال نخست بدون مشکل و تنها با یک سرویس و تمیزکاری ساده، کولر با بهترین راندمان کار خواهد کرد. اما پس از چند سال، حتی اگر سرویسکاری دوره ای انجام داده باشیم، احتمال خرابی کولر و نیاز به تعمیرکار بیشتر خواهد شد.

در ادامه به برخی مشکلات کولر و راه حل آن ها اشاره خواهیم کرد. توجه کنید که اگر مهارت انجام کارهای فنی را ندارید، به شما توصیه می کنیم کار تعمیر کولر آبی را به تعمیرکاران با تجربه کولر آبی بسپارید.

 تعمیر کولر ابی در اصفهان

مشکلات کولر آبی

1- کند شدن دور موتور کولر آبی

موتور کولر آبی اصلی ترین بخش این وسیله سرمایشی است. همانطور که می دانید دور موتور کولر میزان ورود هوای خنک به محیط داخلی را مشخص می کند. اکثر مدل ها و برندهای مختلف کولر آبی بر روی 3 دور کند، متوسط و تند قابل تنظیم هستند. گاهی اوقات وجود مشکلاتی باعث می شود که علیرغم تنظیم دور کولر با کلید مربوطه، دور موتور کم است و تغییری نمی کند. دلایل کند شدن دور موتور کولر آبی عبارتند از: سوختن خازن، نیم سوز شدن سیم پیچی دور تند، قطع شدن سیم صفحه کلید، شل شدن تسمه کولر آبی.

2- کار نکردن دور کند کولر آبی

این مشکل در کولرهای آبی نشان دهنده یک خرابی جدی در دستگاه است و نیاز است حتما توسط یک تعمیرکار ماهر بررسی شود. سه دلیل برای کار نکردن دور کند کولر وجود دارد: سوختن موتور، مشکل در واتر پمپ و یا مشکل در موتور دو سرعته.

3- پریدن فیوز کولر آبی

به دو دلیل، ممکن است تا پس از روشن کردن کولر ، فیوز کولر بپرد. اولین دلیل ضعیف شدن موتور است که باعث می شود کولر جریان برق زیاد بکشد و در نهایت فیوز بپرد. علت دوم محکم نبودن سیم های متصل به کمپرسور است.

توجه کنید که برطرف کردن این مشکلات نیاز به ابزار و تخصص دارد، اکیدا توصیه می کنیم بدون مهارت کافی خودتان دست به کار تعمیرات کولر آبی نشوید.

4- لرزش موتور کولر آبی

لرزش و ایجاد سروصدا توسط کولر یکی از مشکلات شایع است. دلایل متعددی باعث لرزش موتور می شود که عمده آن تراز نبودن سطح است. دلیل دیگر نصب نادرست کولر به کانال است. مشکلات تسمه پروانه نیز از جمله علتهای اصلی سروصدای زیاد کولر آبی است. علاوه بر اینها، دیگر دلایل ایجاد سروصدا و لرزش کولر عبارتند از : تاب برداشتن پروانه، خرابی پولی، خرابی دینام، شکستگی یاتاقان.

5- عدم افزایش دور موتور کولر آبی

برای اینکه دور موتور کولر آبی زیاد شود می توان پولی کولر را تعویض کرد. اگر پولی کولر را یک سایز کوچکتر تعویض کنیم، باعث افزایش دور موتور می شود.

 

دسترسی به تعمیرکار کولر آبی ماهر

یکی از آسان ترین راه ها برای دسترسی به متخصصین هر فن، بازارهای خدمات آنلاین است. در بازارهای خدمات آنلاین، متخصصین در شهرهای مختلف در این پلتفرم دوسویه با مشتریان خود در ارتباط هستند. "خدمت از ما" یکی از موفق ترین های این حوزه است که در بیش از 47 شهر در ایران فعالیت می کند. در کنار تلاش برای ایجاد یک ارتباط مؤثر، در مجله خدمت از ما صدها مطلب آموزشی برای حل چالش های روزمره ارائه شده است.

یکی از مهمترین دلایل افزایش رضایت مشتریان "خدمت از ما"، شفافیت در قیمت گذاری و امکان پیگیری روند کار اجرایی خدمت است. بنابرین مهم ترین مزیت "خدمت از ما" در کنار بررسی سوابق حرفه ای متخصصین، ایجاد شفافیت در تعیین قیمت پیش از نهایی شدن سفارش است.

برای ارتباط با بهترین متخصصین تعمیر کولر آبی در اصفهان، تهران و سایر شهرهای ایران، کافیست در وب سایت یا اپلیکیشن "خدمت از ما" سفارش خود را به رایگان ثبت کنید. در کمترین زمان 5 نفر از بهترین تعمیرکاران کولر فعال در شهرتان به شما قیمت تعمیر کولر ابی را پیشنهاد خواهند داد.

 

خدماتی که تعمیرکار کولر آبی به شما ارائه می دهد:

عیب یابی سیم پیچی موتور و دینام کولر آبی

تعویض قطعات (بلبرینگ، تسمه، یاتاقان و پروانه) کولر آبی

تعمیر پمپ آب، تعمیر دینام و تعمیر موتور کولر آبی

رفع نشتی کف کولر، عایق‌کاری کف و تعویض کف کولر آبی